Mikrodata ger extra möjlighet till optimering

Idag kan man använda sig av något som kallas mikrodata. Detta ger en extra möjlighet att tala om för sökmotorerna vad någonting är. Du kan exempelvis tala om ifall något är en produkt, vad som är priset, vilket varumärke, mått, vikt m.m. På så vis blir det lättare för sökmotorn att förstå vad det är och hjälpa den som söker efter specifika uppgifter.

På samma sätt kan man märka upp telefonnummer, adresser, författare, namn, vissa yrken. Möjligheterna är stora och du kan optimera din sida ytterligare. Möjligheterna är stora inom e-handeln, och särskilt för mindre företag, som annars kan ha svårt att nå ut med sina produkter.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>